maanantai 28. marraskuuta 2011

Heavenly touch/ Taivaallinen kosketus

Beside dresses I love photographs. At their best photos tell a story. They can be like little pieces of art that everyone can interpret in their own way. 

This year I've had the opportunity to see many breath-taking, beautiful, tender, funny and unforgettable photos, little pieces of art, the stars of which have been my dresses. 

I've collaborated with photographer Risto Kuulasmaa for almost a year now. Beside photographing he throws around brilliant ideas and finds beautiful locations for photo shoots. When Risto suggested Skatta to be one location I decided to change the original idea for the dress of October. I listened Risto's photograph ideas and got more and more excited. This time I thought to let the photographs tell the story of my dress. 


You can read about the process of making the dress of October from my earlier updates. Briefly put: I raise my hat to all the seamstresses who know how to handle silk!

October in a nutshell:
  • My son turned 1,5 years! Dear heart breaker is still the light of my life!
  • My own holiday that raised colourful ideas concerning the future
  • I took the challenge to handle silk. I was brave but stupid.
  • I have enjoyed the ecstasy of dance!
  • Free Sunday nights and new friends, you rock.
  • The stress and exhaustion due to my dream :(

Enjoy the photographs, the art. 

I'm one step closer of my dream coming true. 
My tenth dress: Haven.
Model: Henni 
photographer: Risto Kuulasmaa.

______________________________________________________________________

Rakastan mekkojen ohella myös valokuvia. Parhaimmillaan valokuvat kertovat tarinaa. Valokuvat ovat onnistuessaan kuin pieniä taideteoksia, joita jokainen voi tulkita omalla tavallaan.

Tänä vuonna minulla on ollut onni nähdä lukuisia onnistuneita toinen toistaan sykähdyttävämpiä, kauniita, herkkiä, hauskoja ja unohtumattomia valokuvia,  pieniä taideteoksia, joiden pääosassa ovat olleet mekkoni.

Olen tehnyt pian vuoden yhteistyötä valokuvaaja Risto Kuulasmaan kanssa, joka onnekseni valokuvaamisen ohella heittelee ilmaan hyviä ideoita, ja löytää myös hienoja kuvauspaikkoja. Riston ehdottaessa Skattaa yhdeksi kuvauspaikaksi päätin muuttaa lokakuun mekon alkuperäistä ideaa. Kuuntelin Riston kuvausideoita ja innostuin yhä enemmän. Tällä kertaa ajattelin antaa valokuvien  kertoa mekkoni tarinan.

Lokakuun mekon tekovaiheista voitte lukea aikaisemmista päivityksistäni. Lyhyesti sanottuna vielä näin: annan kaiken rispektin ompelijoille, jotka osaavat käsitellä silkkiä!

Lokakuu lyhyesti:

  • Poikani täytti 1,5 vuotta! Rakas hurmuri on edelleen elämäni valo!
  • Oma loma joka herätti värikkäitä ajatuksia tulevaisuuden suhteen.
  • Otin käsittelyyni haastavan silkin. Olin rohkea mutta tyhmä.
  • Olen nauttinut tanssin huumasta!
  • Vapaat sunnuntai-illat ja uudet ystävät: olette parhautta.
  • Unelmani aiheuttama stressi ja väsymys :(
Nauttikaa valokuvista, taiteesta.

Olen askeleen lähempänä unelmani toteutumista - kymmenes mekkoni: Haven
Malli: Henni; 

valokuvaaja: Risto Kuulasmaa.




















Ei kommentteja:

Lähetä kommentti